Dagens ridpass!

Idag red jag sega Spot! Vi red på gräsbanan och det var superkul! Började med att skritta fram på långa tyglar i 7 minuter? Sen tog vi tyglarna och jag gjorde några halter , volter osv. Tycker att han är väldigt svår att få ner och ställa men det gick väll skapligt. Efter ett tag började vi trava och gjorde både små och stora volter då med. Han var verkligen SUPER seg i traven. Första galoppen gick skapligt. Han galoperade sakta. Även om jag ville öka lite så körde han på i den takten han tyckte var bra. Han lyssnade inte super bra men ja..

-

Dem tio sista minutrarna gick det mycket bättre! Vi fick göra vad vi ville i skritt , trav och galopp. Gå i båda varven osv. Reacade på långsidorna och då lyssnade han super! Han var jätte snabb då och jag slutade galoppera när det gick som bäst. Travade av han lite sen skrittade jag. Han är absolut ingen favorit för mig. Så jag står gärna över att rida han. Nästa gång ska jag rida Layla eller fråga om någon vill byta. Vill inte rida han , han och jag passar inte bra ihop , hah! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0